FANDOM

Увага!

Обережно.png

Адміністрація

Здається, ось він - один з найдивовижніших збігів всіх часів: двоє шахістів померли одночасно в той же день в кінці останньої шахової олімпіади в Норвегії, яка відбувається раз на два роки!

Але чи так це дивно? Участь в цьому заході брали 2000 гравців, багато хто з них, особливо чоловіки, люди вже за п'ятдесят, які ведуть сидячий спосіб життя. Зрозуміло, вони в певному сенсі ризикують своїм здоров'ям, і не так незвично, що два гравці - з Сейшельських островів і Узбекистану - померли з різницею в кілька годин.

Але чи означає це, що шахи дійсно екстремальний вид спорту? В олімпіаді учасники грали по одній партії в день протягом двох тижнів - 11 турів і всього пару днів відпочинку для того, щоб відновитися. По 7 годин вони повинні сидіти у дощок, намагаючись вбити, образно кажучи, короля свого супротивника. Бувають такі випадки, коли гра доходить до того, що обидві сторони одночасно знаходяться в декількох кроках від того, щоб поставити мат один одному. Одна помилка - і ви втратите все. Це накладає величезну відповідальність на шахістів.

У дні турніру деякі провідні гравці консультуються у психологів, щоб ті допомогли впоратися з напругою. Вони також приділяють велику увагу дієті і фітнесу. Наприклад, під час щорічного турніру у Вейк-ан-Зеє на голландському узбережжі можна було здивуватися режимом Левона Ароняна, вірменського гросмейстера, який кожен день починав з пробіжки, а потім - здорового сніданку.

Однак, так звані "топові гравці" є винятком в шаховому світі: адже коли є гроші, можна найняти фахівців, які допоможуть стежити за здоров'ям. Вони розуміють, що для гри на найвищому рівні, треба бути в формі як фізичній, так і ментальній. Будь-яке нездужання або психологічні проблеми можуть перешкодити хорошій партії. У цьому сенсі шахи - це такий же спорт, як футбол; є навіть припущення, що протягом тривалої шахової гри шахіст втрачає стільки ж ваги, як футболіст - під час футбольного матчу.

Професійним гравцям, особливо якщо вони заробляють шахами на життя, постійно доводиться боротися зі стресами, розчаруваннями, виснажуваністю.

Серед членів шахових клубів багато хто любить "цю справу". Не важко навіть зробити висновок, що шахи - це така гра, що привертає людей, які люблять сидіти вдома.

Розповідають, що великі радянські шахісти післявоєнного періоду більш-менш жили на сигаретах і шахах, і багато хто з них померли молодими. Візьмемо хоча б Леоніда Штейна з Кам'янця-Подільського як приклад. Гросмейстер Леонід Штейн, триразовий чемпіон СРСР в 1960-і роки, помер від серцевого нападу в 1973 році у віці всього лише 38.

Так що стереотип, що шахи - це така тиха і спокійна гра, м'яко кажучи, є помилковим. Це боротьба до переможного кінця в напруженій обстановці як фізично, так і психологічно, так що вживайте відповідно нормі!

Пам'ятайте, шахи можуть бути небезпечними для вашого здоров'я!

Джерела інформації Редагувати

Випадкова вікі