FANDOM

Увага!

Обережно.png

Адміністрація

Німецька імперія
1933 – 1945
Прапор Герб
Прапор Герб
Девіз
«Ein Volk, ein Reich, ein Führer.»
«Один народ, одна держава, один вождь»
Гімн
«Пісня німців», пізніше «Пісня Горста Весселя»
Розташування Німеччина
Німецька імперія (листопад 1942)
Столиця Берлін
Мови офіційна: німецька
Форма правління Диктатура
Президент
 - 1925 — 1934 Пауль фон Гінденбург (Президент)
 - 1934 — 1945 Адольф Гітлер (Фюрер)
 - 1945 Карл Деніц (Президент)
Канцлер
 - 1933 — 1945 Адольф Гітлер
 - 1945 Йозеф Геббельс
 - 1945 Людвиг фон Крозиг
Історія
 - Засновано 30 січня 1933
 - Ліквідовано 23 травня 1945
Площа
 - 1939 633 786 км2
Населення
 - 1939 69 314 000 осіб
     Густота 109,4 осіб/км² 
Валюта Рейхсмарка
Попередник
Наступник
Flag of Germany (3-2 aspect ratio).png Веймарська республіка
Flag of Saar 1920-1935.png Саар
Flag of Austria.png Австрійська республіка
Flag of Czechoslovakia.png Чехословацька Республіка
Flag of Lithuania.png Литва
Flag of Poland (1928-1980).jpg Польська Республіка
Flag of the Free City of Danzig.png Вільне місто Данциг
Flag of the Kingdom of Yugoslavia.gif Югославія
Flag of France.png Франція
Flag of Luxembourg.png Люксембург
Окупація союзниками Німеччини Flag of Germany (1946-1949).png
Окупація Австрії союзниками Flag of Austria.png
Польська Народна Республіка Flag of Poland (1928-1980).jpg
Чехословацька Республіка Flag of Czechoslovakia.png
Югославія Flag of the Democratic Federal Yugoslavia.png
Франція Flag of France.png
Люксембург Flag of Luxembourg.png
Радянський Союз Flag of the Soviet Union (1923-1955).png

Третій рейх - це неформальне найменування Німеччини в хронологічний відрізок з весни 1933 го до травня 1945 року. Незважаючи на настільки коротке життя, він відіграв значну роль в історії минулого століття, залишивши після себе безліч досі не розгадані таємниць. Спробуємо коротко описати найбільш значні етапи долі держави в той період. Природно, починати слід з того моменту, коли Гітлер прийшов до влади, згадати, якими ідеями він підкорив серця багатьох німців і отруїв їх розум. Але війна - це не єдине, чим відзначився цей політичний діяч. Під своїм крилом він зібрав багатьох видатних вчених і дав їм можливість працювати і винаходити. Це рішення дозволило Німеччині обзавестися самими незвичайними технічними пристосуваннями, завдяки яким країна швидко оговталася від жахливих руйнувань.

Походження назви Редагувати

Rejh-jeto-tretij-rejh-istorija-kratko 1.jpg

Словосполучення Drittes reich в перекладі з німецького означає «Третя імперія». цікаво, що це визначення перекладається на російську по-різному. Термін «рейх» можна трактувати як «держава» і «імперію», однак найбільш близький він до такого поняття, як «держава». Але ще в німецькій мові він може набувати містичний сенс. Згідно з ним, рейх - це «царство». Автором даного поняття став німецький діяч Артур Мьоллер ван ден Брук.

Перший і Другий Рейх Редагувати

Третій рейх ... Даний термін знаком майже кожній людині. Але мало хто може пояснити, чому держава було названо саме так. Чому третій? Справа в тому, що ван ден Брук розумів під цим словом неподільну державу, яка задумувалась як притулок для всього німецького народу. За його уявленням, Перший рейх - це Римська імперія німецької нації.

Її доля почалася в 962 році і перервалася в 1806-м в результаті розгрому, який завдав їй Наполеон. другим рейхом називали Німецьку імперію, створену в 1871 р, в той період, коли правил Вільгельм I. Її історія завершилася після революції 1918 року. Це так звана кайзерівська Німеччина. А Третій рейх, на думку ван ден Брука, виступив би наступником ослабленою Веймарської республіки і мав стати ідеальним цілісною державою. Вже від нього цю ідею взяв Адольф Гітлер. Таким чином, історія Німеччини, коротко кажучи, якраз і укладалася в змінюють один одного рейху.

Коротка історія Редагувати

До кінці 20-х - початку 30-х рр. світова економіка була під владою глобальної кризи, ослабившего в тому числі і Німеччину. З цим і пов`язаний початок 1934 р долі Третього рейху. В державі вкрай загострилася політична обстановка. Тоді ж зросла важливість Націонал-соціалістичної робітничої партії. На липневих виборах 1932 року його набрала 37% голосів. Але, хоча вона і перевершила інші партії, все ж цього було недостатньо, щоб утворити уряд.

На наступних виборах результат був ще меншим (32%). Весь цей рік президент Гінденбург закликав Гітлера стати членом уряду, пропонував йому місце віце-канцлера. Однак той був згоден лише на посаду рейхсканцлера. Лише наступної зими Гінденбург піддався на ці умови. І вже 30 січня Адольф Гітлер зайняв пост рейхсканцлера.

Уже в лютому заборонили компартію, а щодо її діячів почалися жорсткі переслідування, яким піддалася майже половина її членів.

Негайно розпустили рейхстаг, а на що проходять в березні виборах перемогу здобула НДСАП. Новостворений уряд вже на перших зборах, 23 березня, схвалив надзвичайні владні права Гітлера.

У липні були заборонені всі існуючі партії за винятком нацистської. Також розпустили профспілки, а замість них утворився Німецький робітничий фронт. 1938 поклав початок арештів і знищення євреїв.

Популярність Гітлера постійно росла. Помітну роль в цьому зіграла пропаганда: кайзерівська Німеччина і слабка Веймарська республіка засуджувалися, пригадали ще й поразки в Першій світовій війні. Також зростання популярності фюрера пояснювався кінцем Великої депресії і помітним економічним розвитком. Особливо примітний той факт, що саме в цей період країна зайняла лідируючу позицію по випуску таких металів, як алюміній і сталь.

У 1938 р до рейху приєдналася Австрія, а за нею в 1939-му - і Чехословаччина. У наступному році глави СРСР і Німеччини підписали Договір про ненапад.

Друга світова війна і Третій рейх Редагувати

У вересні 1939 р солдати рейху увійшли до Польщі. Франція і Британія в відповідь на це оголосили Німеччині війну. За три наступні роки рейх розгромив частина європейських країн. У червні 1941 р Німеччина атакувала СРСР, окупувавши деякі з його земель.

На завойованих ділянках встановлювався режим залякування. Це спровокувало появу! партизанських загонів.

У липні 1944 р була зроблена спроба перевороту (зазнала аварії) і невдалий замах на життя Гітлера. В державі організовувалися партизанські підпільні загони.

7 травня 1945 р уклали акт про беззастережну капітуляції Німеччини. 9 травня стало днем закінчення військових дій. І вже 23 травня було заарештовано уряд Третього рейху.

Державний та територіальний устрій Третього рейху Редагувати

Главою імперії був канцлер. Виконавча влада була зосереджена в руках уряду. Законодавчим органом був імперський сейм, який обирався народом. У межах Німеччини була дозволена діяльність тільки Націонал-соціалістичної робітничої партії.

Третій рейх поділено на чотирнадцять земель і два міста.

Країни, що увійшли в державу в результаті експансії, і ті, в яких жили головним чином етнічні німці, включалися в нього як імперські округи. Вони носили назву "рейхсгау". Так, Австрія була поділена на сім таких утворень.

На що залишилися окупованих землях організовувалися рейхскомісаріату. В цілому створили п`ять подібних утворень, ще чотири планувалося сформувати.

Символи Третього рейху Редагувати

Мабуть, найвідоміший і знайомий символ, що характеризує Третій рейх, - це прапор червоного кольору зі свастикою, яка і понині заборонена у багатьох країнах. До слова, вона зображувалася практично на всій державну атрибутику. Цікаво, що зброя рейху, в першу чергу холодну, створювалося з урахуванням особливостей уніформи та національної символіки. Ще одним атрибутом був залізний хрест з кінцями, що розширюються. Герб являв собою зображення чорного орла, в пазурах у якого знаходився дубовий вінок зі свастикою.

«Пісня німців» Редагувати

Гімн Третього рейху - це створена майже за століття до початку правління Гітлера «Пісня німців». Автором тексту був Гофман фон Фаллерслебен. Музичний супровід написав Йозеф Гайдн. Гімн Третього рейху зараз є головною композицією об`єднаної Німеччини. Цікаво, що «Пісня німців» в наші дні не викликає таких сильних негативних асоціацій, наприклад, як свастика. Однак це не відноситься до військових маршів Третього рейху.

У всякому разі, частини з них. Так, наприклад, композиція, написана Горст Вессель, була маршем штурмових загонів і гімном правлячої партії. У наші дні вона заборонена кримінальним законодавством Німеччини та Австрії.

німців» Редагувати

рей Редагувати

Редагувати

Випадкова вікі