FANDOM

Увага!

Обережно.png

Адміністрація

У Національної прискорювальної лабораторії Енріко Фермі Міністерства енергетики США (U.S. Department of Energy's Fermi National Accelerator Laboratory) стартував унікальний експеримент, результати якого повинні дати відповідь на питання: "Чи справді наш світ це голограма?"

Іншими словами, вчені припускають, що Всесвіт лише здається об'ємним - 3D, а насправді він - 2D проекція на якомусь плоскому екрані, щось на кшталт телевізійного зображення, яке лише здається об'ємним або голографічного картинки, розміщеної, наприклад, на кредитній картці. Тобто, знову ж таки на площині, яка створює лише ілюзію тривимірного об'єкту.

Насилу віриться, що ми - ілюзія Редагувати

Першим з ідеєю про голографічну суть світобудови виступив Девід Бом (David Bohm) - фізик з Лондонського університету. Ще в 80-і роки. Після того, як його колега з Паризького університету Елейн Аспект (Alain Aspect) експериментально довів: елементарні частинки можуть миттєво обмінюватися інформацією на будь-якій відстані - хоч в мільйони світлових років. Тобто, всупереч Ейнштейну, здійснювати взаємодію з надсвітловою швидкістю і по суті долати часовий бар'єр. Таке, припустив Бом, може бути, якщо тільки наш світ - голограма. І кожна його частинка містить інформацію про ціле - про весь Всесвіт.

Повний абсурд, здавалося б, але в 90-і роки його підтримали лауреат Нобелівської премії з фізики Гєрада Хуфта (Gerard Hooft) з Утрехтського університету (Нідерланди) і Леонард Зусскінд (Leonard Susskind) зі Стенфордського університету (США).

Дуже важко, прямо скажемо, неможливо повірити, що ми - ілюзія, фантом, небилиця. Або хоча б матриця, як в однойменному фільмі. Але цьому кілька років тому випадково знайшлося непряме - майже матеріальне - підтвердження. І ось тепер вчені мають намір отримати докази вже спеціально.

Пікселі світобудови Редагувати

У Німеччині під Гановером побудований гігантський інтерферометр - прилад під назвою GEO600. За масштабами він лише трохи поступається адронному колайдеру. З допомогою інтерферометра фізики мають намір зловити так звані гравітаційні хвилі - ті, які повинні існувати, якщо вірити висновкам теорії відносності Ейнштейна. Вони - така собі брижі тканини простору-часу, які зобов'язані виникати від якихось катаклізмів у Всесвіті на кшталт вибухів наднових. Подібно колам на воді від камінчика.

Суть лову проста. Лазерний промінь поділяють на два і направляють їх перпендикулярно один одному по трубах довжиною 600 метрів. Потім знову зводять в один. І дивляться на результат - на інтерференційну картину. Якщо хвиля прийде, то вона стисне простір в одному напрямку і розтягне в перпендикулярному, а відстані, які пробігають промені, зміняться. І це буде видно на тій самій картинці, яка вдає із себе концентричні кола.

На жаль, за роки експериментів на GEO600 нічого схожого на гравітаційні хвилі помітити не вдалося. Зате вченим, можливо, вдалося зробити куди більш хвилююче відкриття. А саме виявити "зерна", з яких складається конкретно наш простір-час. Що має безпосереднє відношення до голографічного образу Всесвіту.

Джерела інформації Редагувати

Випадкова вікі